Noiembrie sănătos

15007797_10209635700941622_1358899736_o

Pentru luna noiembrie, ne-am propus, să încercăm să mâncăm, măcar săptămâna viitoare, doar mâncare sănătoasă. Clar, asta înseamnă fără zahăr, fără procesate, fără conținut pe care nu îl putem descifra, fără etichete cu mai mult de două ingrediente, din care unul să fie apa..Vreau să fac un bilanț al timpului necesar acestui stil de viață, al resurselor financiare investite și al efectelor asupra organismului nostru. Aceasta parte îmi va fi greu de cuantificat, având în vedere că nu urmărim să slăbim sau să ne detoxificăm. Dar, în termeni de energie, de veselie și de echilibru digestiv, ar trebui să vedem diferența.

Meniul nostru va fi alcătuit, în mare parte, din fructe și legume. De cele mai multe ori vor fi gătite într-un fel sau altul, deoarece sunt adepta principiului că ce e crud se digeră mai greu.

Pe lângă fructe și legume, vom mânca brânzeturi (cumpărate doar din surse sigure), ouă de la producător local, carne, din același loc (pe care noi îl cunoaștem și care este 100% bio), cereale (în batoane făcute în casa) și multe multe ciorbe (pentru că e o variantă de cină perfect sănătoasă și care nu lipsește de pe masa noastră).

Pentru a înlocui dulciurile, și gustările, vom folosi mierea, fructele și combinația minunată dintre aceste ingrediente, cereale și condimente, în batoane raw făcute de mine, rețetă și poze, în curând, dar și ciocolata cu 99% cacao, pe care o găsim cam peste tot. Alunele, stafidele, semințele și mixurile de fructe uscate, dar toate cu măsură.

Care cred că vor fi marile provocări? Din punctul meu de vedere, timpul. Ca să gătești trei mese sănătoase pe zi, ai nevoie de timp. Varianta pe care o adopt înainte de această primă săptămână, ar fi să pregătesc ce pot din timp, duminică. Sau de două ori pe săptămână: duminica și miercurea.

Apoi, tentațiile sunt foarte mari când ai in jur 12 fete mâncăcioase, pofticioase și care nu își doresc în acest moment să o lase mai moale cu procesatele și, pe deasupra, nu au probleme în a împărți bunurile ”sănătoase” și cu ceilalți… Hhhmm…asta da, va fi greu de ținut sub control.

La ce mă aștept? La rezistență, dar nu la căderi. La nervi de moment, dar la energie curată, sănătoasă, fără palpitații de la ciocolată și fără dureri de cap de la lipsa zaharului.

Cred că efectele psihologice vor fi cele ce ne vor da bătăi de cap, dar care ne vor fi cele mai prețioase la sfârșitul săptămânii.

Cât putem rezista fără procesate, într-o lume în care a procesa rapid și ieftin e o valoare fundamentală? Asta rămâne de vazut.

Nu cautăm să trecem dintr-o extremă în alta, tendința noastră oricum a fost spre mâncarea naturală și gătită în casă, ci e doar o încercare de a face din nutriție un aspect conștient și pe care chiar îl putem controla, pentru că omul este ceea ce poate ”digera”. Din toate punctele de vedere.

Cu mare drag,

Iulia

Anunțuri

Un gând despre „Noiembrie sănătos

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s